domingo, 15 de marzo de 2015

Discografía de Chihiro Yamanaka

  

2001 - Living Without Friday


Fecha de Grabación: 13 - 14 Agosto 2001
Fecha de Publicación: 05 Octubre 2001






















Tracklist:
01. Beverly - 5:35
02. Girl From Ipanema - 4:53
03. A Sand Ship - 5:45
04. Living Without Friday - 6:22
05. Cry Me A River - 6:51
06. Pablo's Waltz - 5:26
07. Balkan Tale - 5:26
08. Stella By Starlight - 8:37
09. Black Nile - 5:40
10. Invisible Friends - 4:33

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano
Ray Parker - Bajo
LaFrae Olivia Sci - Batería


2002 - When October Goes


Fecha de Grabación: Septiembre 2002
Fecha de Publicación: 08 Diciembre 2002

























Tracklist:
01. Taxi - 4:42
02. Just In Time - 4:30
03. Paint My Heart Red - 5:22
04. Yagi Bushi - 4:20
05. Plum The Cow - 5:25
06. Ballad For Their Footsteps / Three Views Of A Secret - 5:37
07. I Got Rhythm - 6:42
08. When October Goes - 4:58
09. S.L.S. - 6:45
10. In A Mellow Tone - 7:11

Participantes: 
Chihiro Yamanaka - Piano
Larry Grenadier - Bajo
Jeff Ballard - Batería


2004 - Madrigal


Fecha de Grabación: 12 - 13 & 15 Febrero 2004
Fecha de Publicación: 10 Mayo 2004























Tracklist:
01. Antonio's Joke - 5:28
02. Living Time Event V - 6:37
03. Madrigal - 5:56
04. Ojos De Rojo - 4:15
05. School Days - 3:50
06. Salve Salgueiro - 5:33
07. Caravan - 6:08
08. Lesson 51 - 5:44
09. Take Five - 4:19

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano
Larry Grenadier - Bajo
Jeff Ballard - Batería
Rodney Green - Batería (tr. 1, 3, 4)


2005 - Outside By The Swing


Fecha de Grabación: 
Fecha de Publicación: 07 Septiembre 2005

























Tracklist:
01. Outside By The Swing - 2:09
02. I Will Wait - 5:15
03. Impulsive - 4:35
04. He's Got The Whole World In His Hands - 4:06
05. Teared Diary (Attends Ou Va-T'en) - 6:05
06. Yagibushi (Revised Version) - 4:52
07. Cleopatra's Dream - 3:57
08. Matsuribayashi / Happy-Go-Lucky Local - 6:21
09. 2:30 Rag - 2:32
10. Living Without Friday - 6:20
11. Angel Eyes - 6:01
12. All The Things You Are - 1:56
13. Candy - 5:13

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano
Robert Hurst - Bajo
Jeff "Tain" Watts - Batería


2006 - Universal a GO GO!! Compiled by Chihiro Yamanaka



Fecha de Publicación: 29 Marzo 2006

























Tracklist:
01. The Backstroke - Chihiro Yamanaka - 1:19
02. Grand Central - Cannonball Adderley Quintet - 4:28
03. Something's Coming - Oscar Peterson Trio - 3:54
04. Secret Love - Art Blakey And The Jazz Messengers - 9:11
05. Dingy-dong Day - Marc Johnson - 3:51
06. I've Found A New Baby - Lester Young Feat. Nat "king " Cole - 4:04
07. Madalena - Elis Regina - 2:38
08. Tres Palabras (Three Words) - Charlie Haden - 6:15
09. Sesame Street - Oscar Peterson Trio & The Singers Unlimited - 2:52
10. Zaire - Courtney Pine - 6:13
11. Tell Me A Bedtime Story - Quincy Jones - 6:44
12. Carnival - The Cardigans - 3:36
13. Marmaduke - The Roy Hargrove, Christian Mcbride, Stephen Scott Trio - 3:21
14. Rainbow - Leith Jarrett - 8:32
15. Graceful Ghost - Chihiro Yamanaka - 1:49

Participantes:
Álbum Recopilatorio


2006 - Lach Doch Mal


Fecha de Grabación: 
Fecha de Publicación: 13 Septiembre 2006

























Tracklist:
01. Quand Biron Voulut Danser - 4:01
02. Sabot - 3:58
03. Serenade To A Cuckoo - 5:41
04. RTG - 3:54
05. The Dolphin - 4:26
06. Night Loop - 2:52
07. One Step Up - 4:15
08. Lach Doch Mal - 0:45
09. Liebesleid - 5:36
10. Mode To John - 4:54
11. What A Diff'rence A Day Made - 7:06
12. That's All - 5:49

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano, Fender Rhodes, Hammond B3 Organo
Larry Grenadier - Bajo
Jeff Ballard - Batería
John Carlini - Guitarra (tr. 1, 5), Banjo (tr. 3)


2007 - Abyss


Fecha de Grabación: 
Fecha de Publicación: 22 Agosto 2007
 
























Tracklist:
01. Lucky Southern - 5:05
02. The Root Of The Light - 5:42
03. Sing, Sing, Sing - Give Me A Break - 6:49
04. Take Me In Your Arms - 4:43
05. For Heaven's Sake - 4:50
06. Giant Steps - 4:47
07. I'm Gonna Go Fishin' - 7:14
08. Forest Star - 5:24
09. Being Called - 2:10
10. Downtown Loop - 3:33

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano
Vicente Archer - Bajo
Kenrick Scott - Batería


2008 - After Hours - Tribute To Oscar Peterson


Fecha de Grabación: 
Fecha de Publicación: 27 de febrero de 2008

 























Tracklist:
01. All Of Me - Gerald Marks / Seymour Simons [03:16]
02. There Will Never Be Another You - Harry Warren [05:39]
03. Confirmation - Charlie Parker [05:01]
04. You'd Be So Nice To Come Home To - Cole Porter [06:39]
05. Sioux City Sue New - Keith Jarrett [03:05]
06. All The Things You Are - Jerome Kern [06:14]
07. Over The Rainbow - Harold Arlen [02:50]
08. Everything Happens To Me - Matt Dennis [02:32]

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano
Avi Rothbard - Guitar
Yoshi Waki - Bass


2008 - Bravogue


Fecha de Grabación:
Fecha de Publicación: 24 Septiembre 2008 
 
























Tracklist:
01. Aquarian Melody - 6:18
02. Carillon - 9:10
03. A Time For Love - 4:06
04. Uni - 3:19
05. Vou Deitar E Rolar - 6:42
06. Boolavogue - 5:26
07. Dois Pra Lá, Dois Pra Cá - 5:28
08. Circle - 6:26
09. Le Fruit Défendu - 5:22
10. Staccato - 0:44
11. When You Wish Upon A Star - 7:27
12. Backstroke Dance - 3:01

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano
Vicente Archer - Bajo
Gene Jackson - Batería


2009 - Runnin' Wild - Tribute To Benny Goodman


Fecha de Grabación:
Fecha de Publicación: 07 Octubre 2009

























01. If I Had You - 0:31
02. Airmail Special - 6:58
03. B.G. (Bad Girl) - 3:46
04. G.B. (Good Boy) - 3:41
05. Slipped Disc - 4:33
06. Stompin' At The Savoy/Last Call - 5:16
07. Get Happy - 5:16
08. Smoke Gets In Your Eyes - 6:01
09. Tico Tico No Fuba - 3:47
10. Rose Room - 3:47
11. Rachel's Dream - 3:10
12. These Foolish Things - 6:39
13. Runnin' Wild - 2:39
14. If I Had You - 2:17

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano
Janelle Reichman - Clarinete
Tim Collins - Vibráfono
Avi Rothbard - Guitarra
Yoshi Waki - Bajo
Luca Santaniello - Batería


2010 - Forever Begins


Fecha de Grabación:
Fecha de Publicación: 22 Septiembre 2010

























01. So Long - 5:36
02. Blue Pearl - 5:44
03. Summer Wave - 6:01
04. Cherokee - 6:37
05. w.w.w. - 5:50
06. Good Morning, Heartache - 6:31
07. Saudade E Carinho - 4:45
08. Forever Begins - 6:32
09. The Moon Was Yellow - 4:55
10. Avance - 8:51

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano, Fender Rhodes, Hammond B3 Organo
Ben Williams - Bajo
Kenrick Scott - Batería


2011 - Reminiscence


Fecha de Grabación:
Fecha de Publicación: 24 Agosto 2011

























01. Rain, Rain And Rain - 4:51
02. Soul Searchin' - 4:25
03. (They Long To Be) Close To You - 5:21
04. Dead Meat - 3:49
05. Ele E Ela - 5:01
06. This Masquerade - 8:01
07. She Did It Again - 2:45
08. You've Got A Friend/Central Park West - 4:12
09. La Samba des Prophetes - 3:46
10. Can't Take My Eyes Off Of You - 6:27

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano, Fender Rhodes, Hammond B3 Organ
Yoshi Waki - Bajo
John Davis - Batería
Larry Grenadier - Bajo (tr. 6, 8)
Bernard "Pretty" Purdie - Batería (tr. 6, 8)


2012 - Still Working


Fecha de Grabación:
Fecha de Publicación: 23 Mayo 2012

























01. Friday Night At The Cadillac Club - 4:26
02. When Lights Are Low - 4:27
03. The Island - 5:23
04. Prelude - 2:08
05. Rain, Rain And Rain (Alternate Version) - 6:06

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano, Fender Rhodes, Hammond B3 Organo
Yoshi Waki - Bajo
Larry Grenadier - Bajo
John Davis - Drums
Bernard "Pretty" Purdie - Drums


2012 - Because


Fecha de Grabación:
Fecha de Publicación: 18 Julio 2012

























01. Because - 5:04
02. Yesterday - 6:57
03. For No One - 5:41
04. Insight Foresight - 4:23
05. Here, There And Everywhere - 5:43
06. The Imprints / Drive My Car / The Word - 5:35
07. It Was A Beautiful 8 Minutes Of My Life - 8:33
08. Your Mother Should Know - 6:42
09. Honey Pie - 3:23
10. Michelle - 3:00
11. Yesterday (alternate version) - 3:49

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano, Sintetizador, Hammond B3 Organo, Guitarra, Ukulele, Armónica
Yasushi Nakamura - Bajo
John Davis - Batería
John Nollen - Tabla (Percusión)




Jazz Reminiscence ~Compiled by Chihiro Yamanaka~



Fecha de Publicación: 26 Diciembre 2012


01. Autumn Leaves - Sarah Vaughan And Her Quartet
02. Dat Dere - Various Artists
03. Stardust - Clifford Brown
04. Stella By Starlight - Stan Getz
05. Front Burner - Count Basie
06. Makin' Whoopee (feat. Ellis Larkins) - Ella Fitzgerald
07. Melodies of Love - Joe Sample
08. Stolen Moments - Oliver Nelson
09. My Heart Belongs To Daddy - Charlie Parker Quintet
10. Ruby, My Dear (with Coleman Hawkins) - Thelonious Monk Septet
11. Santa Claus Is Coming To Town - Bill Evans
12. Valse Hot - Roy Hargrove Quintet
13. Tempus Fugit - Bud Powell
14. Sentimental Journey - Jackie McLean




Classic Reminiscence ~Compiled by Chihiro Yamanaka~



Fecha de Publicación: 26 Diciembre 2012


01. Pulcinella Suite - 1. Sinfonia / Sir Neville Marriner
02. Suite for solo Cello No.1 in G Major. BWV1007 - 1. Prelude / Lynn Harrell
03. Deux Pieces Pour la Main Gauche. OP.9 - 1. Prelude: Andante / Anatol Ugorski
04. Deux Pieces Pour la Main Gauche. OP.9 - 2. Nocturne: Andante / Anatol Ugorski
05. Clarinet Concerto in A Major - 2. Adagio / Charles Neidich
06. Sonatine - 2 Mouvement de Menuet / Pascal Roge
07. Sonata for Flute No.5 in E Minor. BWV 1034 - 1. Adagio ma non Tanto / Wilbert Hazelzet
08. Songs without Words OP.19 No.2 in A Minor (Andante Espressivo) / Daniel Barenboim
09. Les Quatre Saisons (The Four Seasons) - Spring Concertino for Violin and Chamber Orchestra OP.135 / Darius Milhaud
10. Ariettes Oubliees - 2. Il Pleure Dans Mon Coeur / Sylvia McNair
11. La Valse - Choreographic Poem. For Orchestra / Charles Dutoit
12. Nocturne No.21 in C Minor OP. Posth / Vladimir Ashkenazy
13. Sonata Pour Piano et Violon en la Majeur - 1. Allegretto ben Moderato / Itzhak Perlman
14. Images 1 Premiere Serie Pour Piano a Deux Mains - Reflets Dans L'Eau: Andantino Molto / Arturo Benedetti Michelangeli
15. Je te Veux / Angela Gheorghiu

2012 - After Hours 2


Fecha de Grabación:
Fecha de Publicación: 18 Julio 2012

























01. Fly Me To The Moon - 4:35
02. Wakey, Wakey - 4:04
03. Drift Apart - 4:10
04. Just One Of Those Things - 4:12
05. Georgia On My Mind - 4:53
06. I'll Close My Eyes - 5:05
07. Moanin' - 4:08
08. Beautiful Love - 4:09
09. Skating In Central Park - 6:14
10. Autumn Leaves - 6:08
11. I Didn't Know What Time It Was (Too Many Cirls) - 5:48 (bonus track)

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano
Avi Rothbard - Guitarra
Yasushi Nakamura - Bajo
Yoshi Waki - Bajo


2013 - Molto Cantabile


Fecha de Grabación:
Fecha de Publicación: 14 Agosto 2013

























01. No.1 in C major "Prelude" from Eight Concert Etudes for piano Op. 40 - 4:57
02. Rondo Alla Turca - 7:17
03. Hanon Twist - 4:55
04. The Fight Song for the Man Called "Napoleon" - 6:07
05. Cantabile - 4:48
06. Liebesträume No.3 - 7:06
07. Après un rêve - 6:49
08. Flight of the Bumblebee - 3:43
09. Für Elise - 4:44
10. Improvisation No.15 En Ut Mineur "Hommage à Edith Piaf" - 4:52

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano, Fender Rhodes, Armónica
Ben Williams - Bajo
John Davis - Batería


2014 - Somethin' Blue


Fecha de Grabación: 
Fecha de Publicación: 16 Julio 2014

























01. Somethin' Blue - 8:31
02. Orleans - 4:32
03. I Have A Dream - 5:59
04. Un Poco Loco - 5:51
05. Funiculi Funicula - 6:29
06. A Secret Code - 4:56
07. Pinhole Camera - 5:44
08. For Real - 5:31
09. On The Shore - 6:44
10. You're A Fool, Aren't You - 5:56
11. Go Go Go - 4:41

Participantes:
Chihiro Yamanaka - Piano
Benny Benack III - Trompeta
Jaleel Shaw - Saxofón
Lage Lund - Guitarra
Yasushi Nakamura - Bajo
Kendrick Scott - Batería
Mark Whitfield Jr. - Batería en 11


sábado, 14 de marzo de 2015

Entrevista Hiromi Uehara (All About Jazz) 20 Octubre 2003


Entrevista:

Es posible que la fecha de la entrevista no sea correcta, ya que la fecha del 20 Octubre 2003 es la fecha que publicaron la entrevista en la pagina, pero asumo se hizo cerca de esos dias.



All About Jazz: Tus primeros estudios musicales fueron en la Yamaha School of Music. Por favor describe tu experiencia en este lugar. Fue esto en Tokyo?
Hiromi Uehara: Esto fue en Shizuoka, donde estaba mi hogar. Yo empecé a asistir a esta escuela cuando tenía cinco años. También asistía a una escuela primaria normal, y tomaba lecciones de piano con un profesor local. Empecé a estudiar composición en la Yamaha School, y continúe mis estudios ahí mismo hasta la edad de 15 años.


All About Jazz: Como decidiste que querías estudiar piano?
Hiromi Uehara: Mi mama realmente quería estudiar piano cuando era pequeña, pero no tuvo la oportunidad de tomar lecciones. Así que es por eso que ella quería que hiciera esto y ella me llevo a las clases de piano.


All About Jazz: Has estudiado otros instrumentos aparte del piano? 
Hiromi Uehara: No.

All About Jazz: Bueno, el piano puede sonar como una orquestra entera.
Hiromi Uehara: Si, yo tambien opino lo mismo! 

All About Jazz: Como fue que encontraste el jazz?
Hiromi Uehara: Fue a través de mi primera maestra de piano. Ella amaba el jazz demasiado. Tenía muchos LPs de música de jazz, Errol Garner fue uno de sus favoritos. Ella era una maestra clásica, pero al mismo tiempo, amaba el jazz. Me ayudo a escuchar un álbum de Errol Garner cuando tenía ocho años. Obviamente yo mostré mucho interés en la música, que me pregunto si quería empezar a improvisar. Así que ella me puso a improvisar en piezas clásicas de Mozart, Haydn. Después empecé a jugar con la música clásica por mi cuenta, improvisando en las melodías. Fue así como me metí en la música de Jazz. Después empecé a explorar más LPs de jazz en la colección de mi maestra.

All About Jazz: Cuando eras joven, pensaste que el jazz era una musica popular en Japon?  
Hiromi Uehara: No, no lo creo. Bueno, era popular en mi mundo! Porque mi maestra lo amaba mucho, y yo adquiri eso de ella.  

All About Jazz: Estabas al tanto de artistas japoneses de jazz mientras te interesabas en la musica?
Hiromi Uehara: Empecé a escuchar artistas japoneses de jazz cuando iba a la secundaria. Algunos de los que escuchaba eran Yosuke Yamashita, Toshiko Akiyoshi y Sadao Watanabe.

All About Jazz: Crees que el jazz es popular en japón en la actualidad?  
Hiromi Uehara: Yo creo que la música más común en Japón en la actualidad es la música pop. Pop japonés. Conoces el Enka? Es el antiguo, tradicional estilo de la música japonesa. Los cantantes se vestían con kimonos y esto sigue siendo popular. Pero opino que los músicos de jazz están intentando arduamente para abrir las puertas para los jóvenes y que puedan escuchar algo distinto en la música. Escucho mucho jazz en los comerciales de Japón. Pero dentro de los estilos de jazz, creo que a la gente le siguen gustando los mas antiguos y tradicionales estilos del jazz. Música de la era swing y de la era bepop.


All About Jazz: Blue Note Records.

Hiromi Uehara: Si, Blue Note Records. Tambien, vocal jazz.

All About Jazz: Entonces a los japoneses debe gustarles Norah Jones.

Hiromi Uehara: Oh, sí, les gusta Norah Jones. A mí también me gusta. Es una música hermosa.


All About Jazz: Como fue tu desición de venir a los Estados Unidos para estudiar en Berklee?

Hiromi Uehara: Quería estudiar orquestación y arreglo un poco más.


All About Jazz: Te alentaron tus maestros en Japón para ir a Berklee?

Hiromi Uehara: No, en realidad, yo tocaba jingles  para comerciales en la TV cuando estaba en Japón, por dos años. Empecé a involucrarme en la orquestación, y empecé a darme cuenta de que lo extenso que es. Me di cuenta que tenía que estudiar más. Y tenía muchas ganas de venir a los Estados Unidos, desde una edad muy temprana.  Yo realmente amaba el jazz, y el jazz es de los Estados Unidos. Quería venir al lugar donde había nacido el jazz. Y pensé que era el momento indicado para que yo viniera.


All About Jazz: Cuando entreviste a Gary Burton de Berklee, platicamos de cuantos estudiantes asistían a Berklee.

Hiromi Uehara: Y cuantos asistían?

All About Jazz: He said about 10% of the student body comes from Japan. About 300 students. In your experience, do the Japanese students there hang out together, or do they pursue friendships with students from all over?

Hiromi Uehara: It varies. I think there are three types of Japanese students there. The first type would be Japanese people who only hang with Japanese people. The second type are those who only hang with Americans, or others, non-Japanese people. The third type hang with everybody, anybody. And I was the third type. But I really appreciate the fact that there are so many Japanese students here because Japan is where I came from.. Speaking Japanese makes me feel really comfortable.

All About Jazz: When you were at Berklee, did this give you opportunities to play in public'in clubs? Were you able to make good contacts?

Hiromi Uehara: Being there gave me the chance to make a contact with Ahmad, Ahmad Jamal. Meeting him was the greatest, biggest opportunity for me. But I also met so many amazing musicians at Berklee, including my teachers, and other students. For example, my drummer is a teacher at Berklee. Also, at Berklee I was able to get gigs playing in piano bars, playing at weddings.

AAJ: You mentioned Ahmad Jamal, and you have also met and played with Oscar Peterson and Chick Corea. All outstanding pianists. Do you feel inspiration from other instrumentalists too?

HU: I love guitarists. The guitar is a favorite instrument of mine.

AAJ: Have you met Pat Metheny?

HU: No. But he's, like, my hero! I really like his music. I've listened to his new solo album.

AAJ: In your liner notes to your CD, you describe the inspiration you get from other musicians as a kind of energy. You also mentioned that you are inspired by great athletes, such as Michael Jordan. Do you include Japanese baseball players?

HU: Yes, yes, of course. I love Ichiro. I think it's very encouraging that more Japanese ballplayers are playing in the States now.

AAJ: Can you tell me more about the energy of inspiration?

HU: Take Michael Jordan, for example. When he shoots, when he goes up, when he jumps and is in the air, everyone is with him'there is so much concentration, everyone is amazed, and happy, and feel as if they are flying too. In the whole gym, the energy is one. The crowd is one. It's a most amazing, beautiful thing.

AAJ: And music can be this kind of energy, this unifying force.

HU: Yes, I think so.

AAJ: On Another Mind, your new CD, you perform your own compositions exclusively. Can you tell me about your writing process?

HU: I write every day. I'm trying to write every day. I'm always looking for ideas, trying to get my antennae out for ideas, inspiration. I'm a really curious person. Sometimes I sit in front of the piano, trying to play what I hear, and then I write. But sometimes when I come back from an event, maybe a concert, maybe a football game, where I've seen some amazing thing, I can get ideas for compositions.

AAJ: In composing, are you at all aware of the influence of Japanese musical traditions? Sources, anything that you might be responding to?

HU: I've never really thought about that when I write. But I'm sure, on some level, that this is present somehow. I'm sure that I must be influenced by so much Japanese folk music because I grew up listening to that and that's where I came from. But the influence is not a conscious one.

AAJ: On Another Mind, the trio of piano, bass, and drums is the core unit, as in much of jazz. What do you think are the expressive possibilities of the trio format?

HU: What I love about the trio format is its rich history. There are so many great trios in the history of jazz. It offers such simple instrumentation, but the orchestral possibilities are so profound. I'm really interested in how I can use each instrument, and there are just so many possiblities.

AAJ: And the musicians can really listen to one another too.

HU: The interplay is incredible.

AAJ: To me, at least, in listening to your CD, I sensed a lot of attention to the order of the pieces'the whole emerges a little like a novel, or play. Did you think much about this?

HU: Oh, I talked about this so much with my producer. I had so many of my own ideas, but she had her ideas too, and we talked about them. We discussed this so much, and it took a long while. This is something I look for and study in the music I listen to. The creation of a unified effect, an atmosphere, is so important.

AAJ: What lies ahead for you now?

HU: I'll be touring a lot now. There were several dates on the east coast during June, and then I'll be playing in the Midwest. Chicago. And after that, on the west coast, California. Later in the summer there's a date at Tanglewood. The tour continues in September, and then in October, I'll be going to Europe. Sometime I would love to go to South America too, but there are no plans now.

AAJ: Will you be touring in Japan too?

HU: I did a small tour there early in June. Only two places, Tokyo and Shizuoka, my hometown. My parents live in Shizuoka, so that is still my home. Right now I have no idea if I'll return to live in Japan permanently. At this time I would like to continue to stay in the States as much as I can. I meet so many amazing musicians here. I really like the creative atmopshere. I like the food in Japan better, but I'll be staying in the States for now.

AAJ: I know that someday you would like to write an extended piece, a piano concerto. Do you think this is something you'll do soon?

HU: I'm writing a lot of sketches, pieces. I think this will take a long time to write. I'm writing a lot for orchestra now, but I'm not satisfied with that yet. But it is definitely my dream'someday.